Inloop in Zaandam

De Evangelie Gemeente Holland te Zaandam organiseert op donderdagochtend 6 juni en maandagmiddag 17 juni 2019  een "inloop".150419inloopJuni

Wilt u meer weten over de gemeente, heeft u interesse in het christelijk geloof of heeft u specifieke geloofsvragen? Kom dan langs en ontmoet ons in het Wijkcentrum Dirk Prins. Een kop koffie of thee staat voor u klaar!

Thema-avond: LEIDERSCHAP

Maandelijks wordt door één van de Evangelie Gemeenten Holland een thema-avond gehouden. De eerstvolgende is op vrijdag 11 mei 2018 om 20:15 uur in Wijkcentrum Dirk Prins, A.G. Verbeekstraat 35, 1501 RM ZAANDAM 110518LEIDERSCHAPAANEEN

Het onderwerp van deze thema avond: "LEIDERSCHAP"

Leiderschap is een actueel onderwerp in de politiek, het bedrijfsleven maar ook in de kerken. Steeds meer worden er cursussen en seminars gegeven om kerkleiders te trainen in goed en inspirerend leiderschap. Wat is goed leiderschap eigenlijk, wat zegt de bijbel daar over en kunnen we misschien nog wat leren van de vaardigheden en ervaringen uit het bedrijfsleven? Op deze en nog andere vragen zal uitgebreid ingegaan worden.

De toegang is gratis, koffie en thee worden u aangeboden door de Evangelie Gemeente Zaandam.

U kunt hier het geluidsbestand van deze thema-avond downloaden

Thema-avond: De Christusfiguur

Dinsdagavond 28 november 2017 is er weer een thema-avond welke wordt gehouden aan de Heijermansstraat 127, 1502 DJ ZAANDAM.

141117DeChristusfiguur

De titel van de thema-avond is "DE CHRISTUSFIGUUR!"

Wie is Jezus Christus? Sommigen zien de Christus als een leraar, weer een anders als een profeet. De New Age en andere occulte groepen zien Hem meer als een meester. In de antroposofie is Hij bekend als de Christus-figuur of het Christus-wezen.

Jezus vroeg aan de farizeeën: Wat dunkt u van de Christus? Wiens Zoon is Hij? Zij meenden dat Hij Davids zoon was, waarop Jezus zegt: Hoe kan David Hem dan Here noemen? De toenmalige geestelijkheid zagen Hem als de zoon van de timmerman en konden zich niet voorstellen dat Hij de Christus was. Ze verwachtten de Christus als iemand die op hen leek... Wie is Jezus Christus voor u?

De spreker is Walter Tessensohn en de toegang en koffie of thee zijn gratis. Iedereen is van harte welkom!

Download hier het geluidsbestand van de thema-avond "De Christusfiguur"

Cursus: "Bijbel Basics" in Alkmaar

Met vier bijeenkomsten in Alkmaar willen wij u graag bekend maken met of verdieping geven aan het christelijk geloof. Het belangrijkste thema van deze cursus is hoe de Bijbel en de onderwerpen uit de Bijbel actueel en toepasbaar zijn op ons leven in deze tijd. Cursus bestaat uit de volgende bijeenkomsten:

Dinsdag 25 februari 2020  De Bijbel, God de Vader en Jezus Christus. De Bijbel ligt aan de basis van het christelijke geloof. Tijdens de eerste cursus zal meer uitleg gegeven worden over de Bijbel en wat de Bijbel ons vertelt over God de Vader en Zijn Zoon Jezus Christus.

Dinsdag 10 maart 2020  De schepping, Gods plan en de zondeval. De Bijbel beschrijft de schepping en openbaart het plan van God voor de wereld. Kort na de schepping vindt de zondeval van de mens plaats. Maar wat houdt deze zondeval in en wat zijn de consequenties voor de mens en Gods plan?

Dinsdag 24 maart 2020  Het reddingsplan van God. God voorzag in een reddingsplan om de zonde van de mens weg te nemen. Deze zonde veroorzaakte een onoverbrugbare kloof tussen de mens en zijn Schepper. Hoe werkt dat reddingsplan precies en hebben wij deze redding ook nodig?

Dinsdag 7 april 2020  Gods plan voltooid. Als God een plan heeft, dan zal Hij dat ook volbrengen. De Bijbel vertelt ons wat het voltooide plan inhoudt, hoe dat tot stand gebracht zal worden en welke rol de mens daarin speelt.

Locatie en tijd : Centrum de Alkenhorst, Schelfhoutlaan 4, 1816 LG ALKMAAR

25 februari 2020, 10 maart 2020, 24 maart 2020 en 7 april 2020 om 20:00 uur.

Via deze link kunt u zich aanmelden voor de cursus. Als er nog geen cursus gepland staat op uw locatie, kunt u zich wel aanmelden. Dan ontvangt u direct bericht wanneer de cursus gepland staat.

Cursus: "Bijbel Basics" in Zaandam

Met vier bijeenkomsten in Zaandam willen wij u graag bekend maken met of verdieping geven aan het christelijk geloof. Het belangrijkste thema van deze cursus is hoe de Bijbel en de onderwerpen uit de Bijbel actueel en toepasbaar zijn op ons leven in deze tijd. Cursus bestaat uit de volgende bijeenkomsten:

Vrijdag 13 maart 2020 De Bijbel, God de Vader en Jezus Christus. De Bijbel ligt aan de basis van het christelijke geloof. Tijdens de eerste cursus zal meer uitleg gegeven worden over de Bijbel en wat de Bijbel ons vertelt over God de Vader en Zijn Zoon Jezus Christus. 080220bbzaandam

Vrijdag 27 maart 2020  De schepping, Gods plan en de zondeval. De Bijbel beschrijft de schepping en openbaart het plan van God voor de wereld. Kort na de schepping vindt de zondeval van de mens plaats. Maar wat houdt deze zondeval in en wat zijn de consequenties voor de mens en Gods plan?

Vrijdag 10 april 2020  Het reddingsplan van God. God voorzag in een reddingsplan om de zonde van de mens weg te nemen. Deze zonde veroorzaakte een onoverbrugbare kloof tussen de mens en zijn Schepper. Hoe werkt dat reddingsplan precies en hebben wij deze redding ook nodig?

Vrijdag 24 april 2020 Gods plan voltooid. Als God een plan heeft, dan zal Hij dat ook volbrengen. De Bijbel vertelt ons wat het voltooide plan inhoudt, hoe dat tot stand gebracht zal worden en welke rol de mens daarin speelt.

Locatie en tijd : Wijkcentrum Dirk Prins, A.G. Verbeekstraat 35, 1501 RM Zaandam

van 20:00 uur tot 21:30 uur

Evangelie Gemeente Holland